هنگام سفر به شهر مقدس مشهد به وفور علاوه بر زیارت و دیدن حرم مطهر رضوی میتوانید از دیگر جاهای دیدنی مشهد نیز بهره ببرید . 

بهترین مناطق گردشگری مشهد کدامند؟

شهر قدس رضوی به غیر از بارگاه امام هشتم (ع) جاهای دیدنی بسیاری دارد که در این مقاله قصد داریم مکان های تفریحی مشهد و مکان های زیارتی مشهد را نیز برایتان عنوان کنیم .

با هتل میقات همراه باشید تا شما را با شهر زیبای مشهد آشنا کنیم . 

فهرست مطالب

  • جاهای دیدنی مشهد 
  • بهترین مناطق گردشگری مشهد
  • مکان های زیارتی مشهد
  • مکان های تفریحی مشهد

بهترین جاهای دیدنی مشهد 

یقینا هنگامی که به مشهد سفر می کنید علاوه بر زیارت امام مسلمین قصد بر این دارید تا از جاهای دیدنی مشهد نیز استفاده کنید و یک سفر زیارتی و تفریحی را به ارمغان بیاورید . 

برخلاف تصور برخی افراد مشهد از جاذبه های گردشگری متفاوتی برخوردار است . این مکان ها در بخش های مختلف شهر میباشد . مشهد که به عنوان سومین شهر بزرگ ایران شناخته شده است از وسعت بسیاری برخوردار می باشد . این امر باعث شده برای دیدن مکان های زیارتی و مکان های تفریحی مشهد ، به تمام بخش های این شهر مقدس سر بزنید . 

این موضوع میتواند برای ساکنین شهر مشهد نیز تاثیر گذار باشد و با فرهنگ ها و قشر بوم های مختلف کشور آشنا شوند . 

در ادامه ی مطالب بهترین جاهای دیدنی مشهد را برای شما مخاطبین ارجمند به ارمغان آورده ایم .

بهترین مناطق گردشگری مشهد

بهترین مناطق گردشگری مشهد به دو قسمت مکان های زیارتی مشهد و مکان های تفریحی مشهد تقسیم میشوند . 

جاهای دیدنی مشهد

مکان های زیارتی مشهد

مشهد علاوه بر حرم مطهر رضوی مکان های زیارتی دیگری دارد که از ویژگی های خاصی برخوردار است . شما در هر جایی از مشهد که اقامت داشته باشید میتوانید به راحتی از این مکان های زیارتی مشهد دیدن کنید .

حرم مطهر رضوی امام هشتم مسلمین ، امام رضا (علیه سلام)

بدون شک بزرگترین و بهترین جاهای دیدنی مشهد حرم مطهر میباشد . هر روزه زائرین بسیاری برای زیارت به درگاه امام رضا میپردازند . حرم مطهر همواره از شهر های مختلف و نیز کشور های مختلفی زائر دارد . میتوان بهترین مناطق گردشگری مشهد را حرم رضوی عنوان کرد .

مسجد گوهرشاد

این مسجد در نزدیکی حرم مطهر قرار گرفته است . از جاذبه های گردشگری مسجد گوهرشاد نما و بنای باستانی این مجموعه است . این مسجد از زمان تیموری بنا شده و تا به امروز توانسته به یک مکان تاریخی بسیار زیبا تبدیل شود . 

گنبد سبز 

این مکان در نزدیکی حرم بوده و فاصله ای کوتاه را با حرم رضوی دارد ، گنبد سبز آرامگاه شیخ محمد مومن عارف استرآبادی از عرفای مشهور ایران است

گنبد خشتی 

این مکان دیدنی در دوران تیموری ساخته و در دوران صفوی و قاجار تکمیل پیدا کرده است . این گنبد در واقع مقبره امامزاده سید محمد از نوادگان امام موسی‌ بن جعفر است که به نام گنبد خشتی معروف شده . 

گنبد خشتی تماما از خشت بنا شده و این عمر باعث شده تا به یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد تبدیل شود .

مقبره خواجه ربیع 

این آرامگاه علاوه بر مکانی مقدس از بنای بسیار زیبایی برخوردار است . این آرامگاه در دوران صفوی ساخته شد و به یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد عنوان شد .

بهترین جاهای دیدنی مشهد

مکان های تفریحی مشهد

مشهد علاوه بر جاهای زیارتی از جاهای تفریحی زیادی برخوردار است . ما برای شما بهترین جاهای دیدنی مشهد را فراهم کرده ایم . 

آرامگاه فردوسی

یکی از بهترین مناطق گردشگری مشهد آرامگاه شاعر بزرگ ابوالقاسم فردوسی میباشد . این بنای تاریخی از زمان ساخت تا به حال تغییرات بسیاری داشته است اما همچنان فضای زیبا و شاعرانه ی خود را حفظ کرده است .

باغ وکیل آباد 

این پارک زیبا واقع شده در آخر بلوار وکیل آباد مشهد میباشد . یک پارک جنگلی به مساحت 70 هکتار میباشد که توسط زنده یاد ملک به ملت ایران وقف شده است . این پارک جنگلی دارای درختان بسیار عظیم و کهنسالی میباشد که مکانی زیبا و  تفریحی را برای زائرین و مجاورین فراهم کرده است .

پارک کوهسنگی 

این پارک بین دو کوه بزرگ واقع شده است و این موضوع توانسته آب و هوای دل انگیزی را ایفا کند . پارک کوهسنگی یکی از قدیمی ترین بنا های مشهد میباشد . همچنین در بالای کوه این پارک شهدان گمنامی هستند که پیشنهاد می شود  از این بخش از پارک بازدید کنید .

بازار رضا

یکی از قدیمی ترین و زیباترین بازار های مشهد ، بازار رضا میباشد . این بازار در خیابان امام رضا واقع شده . این خیابان منتهی به حرم میباشد و قبل از رسیدن به حرم شما شاهد بنای زیبا و قدیمی بازار رضا خواهید بود . 

باغ وحش وکیل آباد

اگر شما به مقصد باغ وکیل آباد رفتید پیشنهاد می شود از باغ وحش وکیل آباد دیدن کنید . این باغ وحش در کنار پارک جنگلی قرار گرفته است و از زیبایی های منحصر به فردی برخوردار است . لازم به ذکر است که این مکان تفریحی زمان محدودی دارد و به هنگام تاریک شدن هوا درب مجموعه بسته میشود . 

سخن پایانی

برای سفر به مشهد زمان زیادی را در نظر داشته باشید ، زیرا تعداد جاهای دیدنی مشهد زمان زیادی را از شما میگیرد و هر کدام از این مکان ها از زیبایی هایی برخوردار هستند که باید از آنها بهترین بهره وری را داشته باشید . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *