مشهد مقدس به واسطه ی بارگاه قدس رضوی همواره در تمام فصول سال میهمان زائرین بسیاری میباشد . ازین رو مجاورین شهر مشهد جهت رفاه زائرین گرامی تا مقدار زیادی امکانات را فراهم کرده اند و این موضوع دسترسی مسافران را به لوازم مورد نیاز جهت اقامت را فراهم میکند . ازینرو ما شما را با بازار های اطراف حرم امام رضا نیز آشنا میکنیم . 

با مطالعه این مقاله می توانید با مراکز خرید ارزان مشهد نزدیک حرم و هتل های نزدیک حرم در مشهد آشنا شوید.

فهرست مطالب 
  • بازار های اطراف حرم امام رضا 
  • مراکز خرید ارزان مشهد نزدیک حرم 
  • هتل های نزدیک حرم امام رضا 

بازار های اطراف حرم امام رضا 

معرفی بازار های اطراف حرم امام رضا به زائرین این امکان را میدهد تا برای مسیر یابی سردرگم نشوند . اطراف حرم امام رضا به واسطه ی جمعیت بالا دارای بازهای فراوانی بوده است . 

از جمله بازار های معروف اطراف حرم میتوان به بازار ‍‍17 شهریور و بازار قدیمی و سنتی رضا اشاره کنیم . دیگر بازار هایی در اطراف حرم وجود دارد که همواره به هتل ها و محل اقامت زائرین نزدیک میباشد . 

لیست بازار های اطراف حرم امام رضا :

  • بازار رضا 
  • بازار عباس قلی خان 
  • بازار ۱۷ شهریور 
  • بازار بزرگ مرکزی 
  • بازار غدیر 
بازار های اطراف حرم امام رضا 

مراکز خرید ارزان مشهد نزدیک حرم 

اینک به انواع بازار های اطراف حرم امام رضا می پردازیم : 

بازار رضا

بازار رضا جز قدیمی ترین و سنتی ترین بازار های اطراف حرم امام رضا بوده است . همواره تمام زائرانی که در بارگاه قدس رضوی زیارت کرده باشند بازار رضا را میشناسند .

بازار رضا واقع در خیابان امام رضا و میدان بیت المقدس منتهی به حرم رضوی میباشد . از بازار رضا تا حرم مطهر حدود ۲ دقیقه زمان احتیاج است . بازار رضا دارای دو درب ورودی بوده درب اصلی این بازار در میدان بیت المقدس میباشد و درب دیگر منتهی به خیابان ۱۷ شهریور میباشد . لازم به ذکر است که خیابان ۱۷ شهریور خود نیز یکی از بزرگترین بازار های مشهد بوده است . شما با گذر در بازار رضا میتوانید به پاساژ های ۱۷ شهریور نیز سر بزنید و سفر خوبی را برای خویش ایفا کنید . 

 

بازار عباس قلی خان 

یکی دیگر از مراکز خرید مشهد نزدیک حرم بازار عباس قلی خان میباشد . این بازار نیز مانند بازار رضا از قدمتی دیرینه برخوردار است . متاسفانه به سبب گسترش صحن حرم امام رضا بخش زیادی از این بازار تخریب شده است . 

بازار عباس قلی خان در خیابان اصلی نواب صفوی منتهی به حرم قرار گرفته است  ، اینک اگر در خیابان نواب صفوی اقامت دارید پیشنهاد میشود از این بازار دیدن کنید و نهایت استفاده را ببرید . این بازار در زمینه ی فروش انواع کفش، روسری و پوشاک تاناکورا یا دست دوم فعالیت دارند

بازار مشهد

بازار ۱۷ شهریور 

از دیگر مراکز خرید مشهد نزدیک حرم باید به بازار بزرگ ۱۷ شهریور اشاره کرد . همانطور که در بخش بازار رضا  عنوان کردیم این بازار در انتهای بازار رضا قرار گرفته است و نیز میتوانید از خیابان های نواب صفوی و بولوار فدائیان اسلام نیز می توانید به این بازار بزرگ دسترسی داشته باشید . خیابان ۱۷ شهریور نیز در عرصه های تهیه لوازم آرایشی، پوشاک و غیره فعالیت دارد همچنین می توانید محصولات مورد نیاز را به قیمت استثنایی از این بازار خریداری کنید . 

بازار بزرگ مرکزی 

این بازار جز پر رونق ترین بازار های مشهد میباشد که می تواند در لیست مراکز خرید مشهد نزدیک حرم قرار بگیرد . بازار باشکوه مرکزی در سال ۱۳۷۷ افتتاح شد. ساختمان این مجموعه شامل ۴ طبقه است که طبقه منفی یک به پارکینگ، طبقات منفی یک و همکف به فروشگاه‌ها و طبقه بالا نیز به عمده فروشی‌ها اختصاص یافته است.

بازار غدیر

این بازار قدیمی در مشهد می تواند بهترین گزینه برای خرید سوغاتی باشد . اجناسی که به وفور در این بازار یافت میشود شامل کیف و کفش، پوشاک بزرگسال و بچه‌گانه، عطر و ادکلن و…  است . بازار غدیر یکی دیگر از مراکز خرید ارزان مشهد نزدیک حرم میباشد . پیشنهاد میشود برای خرید حتما به این پاساژ سر بزنید . 

بازار های اطراف حرم امام رضا 

هتل های نزدیک حرم امام رضا  

اینک به موضوع بهترین هتل های مشهد نزدیک حرم می پردازیم : 

هتل میقات

 این هتل از امکانات مختلفی برخوردار است همچنین کمترین حد فاصل تا حرم را برای شما امکان میکند . 

از دیگر دلایل انتخاب هتل آپارتمان میقات نزدیک بودن به ایستگاه قطار شهری بوده . شما با استفاده از قطار شهری در شهر مقدس امکان رفتن به اکثر مکان های تفریحی و دیگر مکان های زیارتی را نیز دارید . 

رزرو هتل آپارتمان در مشهد همواره مشکلات مختلفی را برای زائرین ایجاد کرده و مسافران را با چالش های ذهنی مبنی بر اینکه هتل رزرو شده مناسب باشد  ، دارای امکانات حداقلی باشد ، رعایت کامل نظافت ، دسترسی سریع به حرم مطهر رضوی و دیگر چالش های ذهنی .

هتل میقات نسبت به اکثر هتل آپارتمان های مشهد این چالش های ذهنی را برای شما رفع کرده و به شما آسودگی خاطر میدهد . 

هتل الماس 1

هتل الماس یکی از هتل های نزدیک حرم امام رضا مشهد میباشد . این هتل 4 ستاره دارای 163 باب اتاق و سوئیت میباشد . هتل الماس 1 واقع در خیابان اصلی امام رضا منتهی به حرم بوده و حدفاصل تا بارگاه قدس رضوی کمتر از 4 دقیقه میباشد . 

از دیگر مزایا هتل الماس 1 فاصله 7 کیلومتری تا فرودگاه . دسترسی به بازار بزرگ رضا . دسترسی به پاساژ خرید 17 شهریور و  دیگر امکانات رفاهی می باشد که با رزرو اتاق در اختیار میهمانان گرامی قرار میگیرد .

هتل درویشی

هتل درویشی یکی از بهترین هتل های مشهد نزدیک حرم میباشد که از امکانات بسیاری برخوردار است . هتل درویشی 5 ستاره میباشد . این هتل تها هتل آتریوم شرق میباشد که از جذابیت های بالایی برخوردار است .  هتل درویشی با بیست و پنج طبقه مرتفع ترین مجموعه اقامتی مشهد میباشد . از دیگر امکانات هتل درویشی مینی بوس های عمومی این هتل می باشد که مسافرین را از فرودگاه تا درب هتل همراهی میکنند . 

سخن پایانی

شما در هر بخش از خیابان های منتهی به حرم که اقامت داشته باشید به راحتی می توانید به بازار های معرفی شده در این مقاله دسترسی داشته باشید و نهایت استفاده را ببرید . بخش زیادی از سوغاتی ها و کادو هایی که زائرین بارگاه قدس رضوی به شهر های دیگر میبرند از همین بازار ها تهیه شده است . 

در این مقاله شما را با مراکز خرید مشهد نزدیک حرم  آشنا کردیم امیدوارمی که این مقاله برایتان مفید بوده باشد . هتل میقات سفر خوبی را برایتان آرزومند است .

منابع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *